Gecertificeerde-App

Payt

Categorie: Advies / Diensten, Debiteurenbeheer

Payt debiteurbeheer software met Twinfield-largePayt debiteurbeheer software met Twinfield-largePayt debiteurbeheer software met Twinfield-largePayt debiteurbeheer software met Twinfield-largePayt debiteurbeheer software met Twinfield-large

 

Online debiteurenbeheer van Payt
Facturatie, controleren of en welke betalingen zijn voldaan, het versturen van herinneringen: het debiteurenbeheer van uw organisatie neemt vaak veel tijd in beslag. Bovendien is er niets vervelender dan een klant die een nota niet (op tijd) betaalt. Vaak liggen service voor uw klant en debiteurenbeheer gevoelsmatig mijlenver uit elkaar. Toch is het van groot belang om een duidelijk debiteurenbeleid te voeren. Op het moment dat u zich soepel opstelt ten opzichte van (slecht betalende) debiteuren, ervaart de klant de noodzaak tot tijdige betaling niet of minder.

Payt is, met meer dan 8.000 aangesloten organisaties, de grootste online incassodienstverlener van Nederland; een softwareleverancier die het debiteurenproces van uw organisatie volledig automatiseert. Via Payt kunt u uw debiteurenbeheer uitbesteden zonder de controle te verliezen. De debiteurensoftware van Payt zorgt ervoor dat alle handelingen die met het verzenden van uw facturen en het beheer van uw debiteuren te maken hebben volledig geautomatiseerd verlopen.

Hoe werkt dat dan precies?
Op het moment dat u besluit gebruik te maken van Payt, dan koppelen we de diensten van Payt rechtstreeks aan uw Twinfield administratie. De software van Payt herkent automatisch of en welke debiteuren een herinnering moeten ontvangen. De software herkent niet alleen dát het moet gebeuren, maar verstuurt de herinnering bovendien op het juiste moment en op de juiste wijze. Op die manier blijven er geen openstaande vorderingen liggen.

Hoe verstuurt het platform van Payt de herinneringen?
De software van Payt verstuurt de facturen vanuit uw boekhouding automatisch naar uw klanten. U kunt er zelf voor kiezen of u deze verzending per post en / of digitaal wilt laten verlopen. Staan uw facturen na de vervaldatum nog open, dan zet het platform van Payt een volledig geautomatiseerd herinneringsproces in gang. U bepaalt randvoorwaarden zoals de doorlooptijd en de frequentie. Bovendien biedt Payt uw klant alle denkbare betaalmogelijkheden (van iDEAL tot handmatige overboeking en automatische incasso) met als doel een snelle betaling te realiseren. Ook kunt u heel gemakkelijk betaalregelingen treffen met klanten. En heeft een klant vragen over een factuur? Via de online beheeromgeving van Payt kan deze klant berichten versturen op factuurniveau, die u vervolgens heel gemakkelijk en snel kunt beantwoorden.

De software van Payt zorgt ervoor dat het debiteurenproces van uw organisatie geautomatiseerd verloopt, zodat er meer tijd over blijft voor persoonlijk contact met uw klant!

Online incassotraject van Payt
Het prettige van de diensten van Payt is dat – mocht een klant ondanks het strakke en gestructureerde debiteurentraject onverhoopt niet betalen - u geen incassobureau hoeft in te schakelen. Bij uitblijvende betaling na het facturatie-, herinnerings- en eventuele pre-incassotraject kunt u ervoor kiezen het traject te vervolgen met behulp van een geautomatiseerd en online minnelijk incassotraject.

Als Twinfield gebruiker kunt u met één druk op de knop zelf een minnelijk incassotraject starten en beheren, zonder tussenkomst van een incassobureau. Bij ieder incassotraject horen wettelijke incassokosten van minimaal € 40,- en maximaal € 6.775,-, die in rekening worden gebracht bij de schuldenaar. Omdat er geen gebruik wordt gemaakt van een incassobureau kunt u deze incasso opbrengsten zelf behouden. Payt levert u dan ook letterlijk geld op. Desgewenst kunt u het dossier kosteloos doorzetten naar de deurwaarder.

Daarom Payt!
Het debiteurenbeheer van Payt brengt het aantal dagen dat een factuur openstaat (DSO) drastisch omlaag. Dat leidt niet alleen tot een verhoging van uw liquiditeitspositie, maar ook tot lagere rentekosten en minder afschrijving vanwege oninbaarheid. Omdat Payt ingericht is als communicatieplatform, stellen klanten hun vragen over de facturen sneller en kunnen medewerkers de vragen sneller en gemakkelijker beantwoorden. En dat heeft natuurlijk een positieve uitwerking op de relatie met uw klanten.

Wat je krijgt;
• Automatische koppeling met uw Twinfield administratie
• Eenvoudig berichten uitwisselen met uw klant
• Nieuwe facturen en (deel)betalingen in uw administratie worden automatisch bijgewerkt
• Vastleggen en bewaken van betalingsregelingen
• Ontvang zelf de incasso-opbrengsten
• Real-time managementinformatie
• Betalingen rechtstreeks op eigen rekening
• Flexibele workflow voor klantspecifieke opvolging en herinneringsprocedures
• Vastleggen van (bel)notities & afspraken incl. agendafunctie
• Actueel actieoverzicht
• Debiteurenbeheer en incassotraject sluiten naadloos op elkaar aan
• Hoog inningspercentage
• Altijd invloed op het incassotraject

Meer weten over deze TwinApp?

Neem direct contact met ons op.

Beoordelingen

door Mi-Lou van Phidra Accountants & Adviseurs op 13 juli 2016

Debiteurenbeheer via Payt werkt erg prettig. Het dashboard voor het plaatsen van aantekeningen/en het rechtstreeks communiceren met de klant, houdt het zeer overzichtelijk. Daarbij is het automatisch verzenden van herinneringen in een zelf gekozen flow erg prettig en scheelt ons een hoop tijd!

door RJ Scheltens van Bloxxs Group op 12 juli 2016

Wij gebruiken het online Payt platform om snel en effectief met klanten over verzonden facturen, aanmaningen of incassozaken te communiceren. Ons debiteurenbeleid is binnen Payt volledig geautomatiseerd met een directe koppeling naar de administratie. Dit bespaart veel handelingen, voorkomt fouten en levert sneller geld op. De vrijheid om per debiteur een hard of minder hard beleid te voeren, was voor ons een strenge eis, en hier is binnen het platform van Payt goed aan gedacht. 5-sterren App!

door Sema van der Heijden van Amnez telecom op 12 juli 2016

Sinds wij gebruiken maken van Payt online debiteuren beheer is onze administratie erg overzichtelijk en hebben wij minder openstaande posten. Klanten betalen sneller en wij spenderen zelf veel minder tijd aan debiteurenbeheer. Het personeel van Payt zorgt ervoor dat de opstartfase soepel verloopt. Het klantportaal werkt intuïtief en behoeft weinig support. Payt is een aanrader voor elke organisatie!